Na een carrière van bijna 40 jaar stopt de legendarische radiomaker Jan Hautekiet ermee. Jan wou absoluut geen hommage-campagne. En daar hadden Lucy en Radio 1 alle begrip voor. Vandaar dat ze niet zijn fans, maar net de Hautekiet-haters aan het woord laten. In de televisie-, radio- en social campagne mogen zij vrijelijk hun beklag doen. Ze lezen hun scherpste tweets voor, vol frustratie en ergernis. Waarna de ironische boodschap volgt: Eindelijk. Hautekiet trapt het af.
Het Radio 1-programma Hautekiet zet van 4 tot 8 juni zijn laatste rechte lijn in met vijf extra lange uitzendingen op locatie, een fietstocht door Vlaanderen en vijf gratis tandemsessies (duo-optredens). Hautekiet trapt het dus figuurlijk af, en letterlijk. Want Jan trapt met de fiets heel Vlaanderen af, van stad naar stad. En hij trapt ook het nieuwe dagelijkse programma van Karolien Dedecker af, dat vanaf september op Radio 1 van start gaat.
Client: VRT – Radio 1
Marketing Strategie: Bob Madou
Marketingproducer: Danny Van Der Elst
Nethoofd Radio 1: Filip Pletinckx
Brand Manager Radio 1: Stijn Ombelets
Agency: Lucy
Creative Directors & Creation: Iwein Vandevyver en Laurent Dochy Director of Brand Management: Jonas De Wit
Account Manager: Miet Lust
Production: Amok
Regisseur: Benny Vandendriessche
DOP: Sam Ostyn
Montage: Joris Willems
Executive producer: Ann Van Steyvoort
Scouters: Thijs Van Den Eeckhaut, Simon Waterkeyn, Elisabeth Verwaest
VRT Radiospotcel: Ben Venesoen & Freek De Smedt Cobra