Havas Brussels laat de koekjes van LU voor zich spreken

Crea / News

Het Nederlandse marketingteam van Mondelēz International deed een beroep op Havas Brussels om een nieuwe campagne te creëren voor het koekjesmerk LU in Nederland. Daarmee wil Mondelēz International de missie en positionering definiëren en de meaningfulness van het merk sterker tot uiting brengen.

In Nederland verschilt de koekjesmarkt van deze in Frankrijk en België; van de manier waarop koekjes geconsumeerd worden tot de plaats van LU in de markt/winkelschap. Vanuit deze situatie vertrokken het LU marketingteam en Havas Brussels om de missie van het merk bij te sturen. Zo kwamen ze bij een duidelijke en eenvoudige propositie: koekjes van LU delen is meer delen dan koekjes alleen. LU bereidt haar koekjes met veel genegenheid – het is dus niet toevallig een lovebrand. En soms is iets zeggen met een koekje gewoon makkelijker dan met woorden.

Vanuit haar ervaring binnen de FMCG-markt in de Benelux vertaalde Havas deze propositie op originele wijze. In de campagne worden momenten waarop koekjes gedeeld worden, ondertiteld. Zo zien we welke gevoelens er geuit worden. Dit idee werd doorgetrokken in een televisiepot, online video’s en een social media campagne. Wenneker tekende voor de productie, Guy Goossens regisseerde en de Nederlandse band Krezip zorgde voor de muziek.

Credits
Client: Mondelēz International
Contact: Rhandy Biemans, Nathalie Brugel & DanaeHunneman Agency: Havas Belgium
CD: Stéphane Daniel, Hugo Ba]stel
Crea.on: Arnold Hovart & Sophie Colens
Account Manager: Sylvia Senelle
Strategic Director: Michaël Liekens
Produc.on: Wenneker/Bram Busschots (the Filmmakers)