Vorig jaar lanceerde Luminus zijn nieuwe positionering met de baseline ‘Samen maken we het verschil’. Met een duidelijke visie: de energietransitie versnellen door elk van ons te helpen energie te besparen en onze CO2-uitstoot te verminderen. Om deze missie te realiseren houden Luminus en Havas Brussel het niet alleen bij storytelling, maar gaan ze een stap verder met storydoing. Havas heeft net samen met Luminus een innovatieve digitale tool gecreëerd om particulieren en zelfstandigen met een thuiskantoor eenvoudigweg te helpen bepalen waar en hoe ze energie kunnen besparen. Door enkele vragen te beantwoorden genereert de tool op dynamische wijze een virtueel huis dat representatief is voor dat van de gebruiker. Tijdens het bezoek aan zijn virtuele huis ontdekt die welke energiebesparingen mogelijk zijn en wat die kunnen kosten.
“Het platform is handig en leuk, met een eenvoudig en eigentijds 3D-ontwerp. Het is bijzonder geschikt voor de meesten van ons die veel thuiszitten tijdens deze lockdown,” zegt Murielle Segers, brand leader van Luminus.
Om deze tool te lanceren creëerde Havas ook een digitale, social media en radiocampagne die mensen uitnodigt te ontdekken hoeveel energie ze kunnen besparen dankzij het virtuele huis. Te ontdekken via www.luminus.be/samenvooruit.
Credits
Agentschap: Havas Brussels
Adverteerder: Luminus
Verantwoordelijke adverteerder: Bart Swings, Kurt Van Cleemput
Accountteam: Muriel Segers, Laetitia De Coster
Executive CD: Werner Van Reck
CD: Stéphane Daniel
Head of digital: Yann Balbaert
Head of Production: Greg Pin
Creatives: Vanessa Hendrickx, Antoine Wellens
Design: Joris Bochman
Copy: Bart De Rauw, Jérôme Lefebvre
Développement: Big Smile Agency
3D Design: Myisis