Luminus gaat vooruit met Havas

Crea / News

Havas LuminusOf het nu voor de planeet is of voor hun portemonnee, één ding staat vast: de Belgen zijn bewuste verbruikers geworden. Dat merk je niet alleen aan de inhoud van hun koelkast, maar ook aan hun energiefactuur. Iedereen is overgeschakeld op ledlampen en velen hebben al zonnepanelen geplaatst. Luminus geeft hen graag nog meer contrôle over hun uitgaven door nieuwe diensten te introduceren én door steeds meer groene energie te produceren. Vandaag bezit Luminus al het grootste windmolenpark op het vasteland en ze zal dit in de toekomst verdubbelen zodat nog meer gezinnen toegang krijgen tot groene energie. Maar om het verschil te maken, moest Luminus ook als merk erop vooruitgaan zodat het geloofwaardiger werd in zijn ambities en een antwoord kon vinden op de nieuwe verwachtingen van de gebruiker. Havas nam dit voor zijn rekening met een rebranding en een realistische campagne die de stap vooruit van Luminus en haar klanten naar een duurzame toekomst vertaalt. In de eerste fase van het nieuwe communicatieverhaal worden film, radio, sponsoring en bannering ingezet.


Credits
Brand: Luminus
Client: Bart Swings, Pierre-Anne Jacqmain
Agency: Havas Brussels
Managing Director: Ann Voorspoels
Executive Creative Director: Werner Van Reck
Creative Director: Werner Van Reck, Hugo Battistel
Strategic Director: Ingrid Bottelberghs
Art Direction & Copywriters: Antoine Wellens, Vanessa Hendrickx, Hanne Deheegher, Luc Shih
Account Director: Murielle Segers
Account Manager: Laetitia De Coster
TV Production:
Video Production Company: The Filmmakers
Film & Photo productions: Who Killed Joe?
Film Director: Trevor McMahan
Sound studio: Raygun
Music: Raygun
Media: Maxus