Havas Groupe stroomlijnt divisies

Communication / News

Havas brusselsChristian de La Villehuchet geeft aan PUB toelichting bij de stroomlijning van de divisies van Havas Groupe. Die stroomlijning, meldde Havas Groupe gisteren in een persbericht, is de volgende stap in de 'Together'-strategie, die vertrekt vanuit een 'client centric'-aanpak. Er werd beslist om de twee divisies van de groep, Havas Creative Group en Havas Media Group, samen te voegen. Er komt per regio één operationele unit met een eigen prof & loss-statuut. Bovenaan wordt Dominique Delport global managing director en chief client officer op groepsniveau, terwijl Yannick Bolloré groeps-ceo blijft. De activiteiten van de groep worden vervolgens verdeeld over zes regio's, die elk een regio-chairman krijgen. De nieuwe structuur ligt in het verlengde van een operatie die eerder al werd ingezet met de oprichting van 47 Havas Villages in diverse landen (zoals in België).

Christian-de-La-Villehuchet

PUB vroeg om toelichting en kreeg die van Christian de La Villehuchet, chief executive officer Europe Havas Worldwide en verantwoordelijk voor de integratie op groepsniveau.  « Opgelet, het gaat niet om het schrappen van de ene of de andere structuur, » benadrukt hij. « We werken volgens het principe van Village Havas, we brengen de competenties samen om beter aan de vragen en uitdagingen van de klanten te voldoen en om hen een gevarieerd aanbod van diensten te kunnen aanbieden. Ann Voorspoels blijft aan het hoofd van Havas Brussels en Hugues Rey aan dat van Havas Media. De Europese markt is heel gestructureerd en dat is niet geval in andere zones, zoals pakweg Azië. Wij zijn sterk klantgericht en brengen teams samen waar we gezamenlijke klanten hebben. »logo Havas Groupe