Havas Life geeft Medi-Market vaart

Budgets / News

Medi-Market-logo

Na een pitch heeft Medi-Market voor Havas Worldwide Brussels gekozen als nieuwe strategische en creatieve partner. Medi-Market zal samenwerken met Havas Life, het departement van Havas WW Brussels dat gespecialiseerd is gezondheidscommunicatie.

Medi-Market is een ambitieuze nieuwkomer in de sector van de parafarmacie, met een revolutionair concept aan de basis. Het is een keten van winkels die de diensten aanbiedt van een klassieke apotheek, gekoppeld aan een groot aantal verkooppunten met een groot volume aan parafarmaceutische producten. Het concept is uniek in België, want elke winkel biedt meer dan 8000 verschillende producten aan voor de laagste prijzen. Bovendien krijgen klanten raad van experts. Dat businessmodel, een kruising tussen farmacie en verkoop op grote schaal, is veelbelovend. Het concept werd meer dan een jaar geleden al gelanceerd in het zuiden van het land (Luik en Charleroi), en wordt nu uitgebreid naar Brussel. Gent en Antwerpen zullen volgen, om dan tegen 2020 een twintigtal verkooppunten te openen over heel België.

Havas Life zal de nieuwe strategie voor het merk op zich nemen, alsook de positionering ervan bepalen en campagnes creëren om het merk te doen groeien. Het eerste hoofdstuk van deze nieuwe samenwerking wordt een campagne voor de opening van twee nieuwe winkels in Evere en Waterloo. Op het programma: een radiocampagne, bannering, Facebook advertenties en activaties met sampling.

Credits:
Advertiser: Medi-Market
Advertiser contacts: Yvan Verougstraete
Agency: Havas Life (Havas ww Brussels)
Account : Benoit Leveque, Alexandra Cazan
Creative Directors : Stéphane Daniel, Hugo Battistel
Copy : Gilles De Bruyère, Jean-Paul Lefebvre, Stéphane Daniel
Graphic Design : Erik Lafontaine
Sound Producer : Bram Busschots (The Filmmakers)
Sound Studio  : Studio 43
Action Sampling : Havas Experience