Havas-studie: exit op een onbewoond eiland

Media / News / Research

Na wekenlang ons best doen is het zo ver: de maatregelen krijgen een flinke versoepeling. Exit coronavirus! En dat blijkt ook uit de wekelijkse media-analyse van Havas Village rond de impact van het virus op onze mediaconsumptie. Het document is het resultaat van een samenwerking van de strategische cel van Havas Media met die van Havas Worldwide, het creatief bureau binnen Havas Village.

Het coronavirus is niet langer top of mind. Het aantal artikels over het virus daalde de afgelopen week met 11,83% (ten opzichte van vorige week).

Dat we tijdens de crisis vooral bij lokale media ten rade gingen, bewezen de media-analyses van Havas Village week na week. Maar ook daar lijkt verandering in te komen. De websites van HLN en Het Nieuwsblad zagen hun bereik lichtjes dalen.

Ook de kost per bereikte personen op Instagram en Facebook daalt. Dat wil zeggen dat het aantal bereikte personen alweer naar beneden gaat, met als grootste kantelpunt zondag 26 april.

Duidelijker kan niet… Het coronavirus beheerst onze gedachten niet meer. En dat doet ons dromen. Over een maand op een onbewoond eiland bijvoorbeeld? We keken de laatste week vooral naar programma’s die ons doen dromen over het verleggen van onze grenzen, zoals Top Chef, Lego Masters en Expeditie Robinson.

De volledige studie kunt u HIER inkijken.