Havas tekent nieuwe branding voor Gyproc Training Center

Crea / News

Gyproc was op zoek naar een partner voor de ontwikkeling van een positionering en een nieuwe branding voor zijn Training Center. Hier kunnen professionele mensen, zowel on- als offline, cursussen volgen voor het plaatsen van Gyproc (gipsplaten) en/of voor het toepassen en plaatsen van Isover (isolatiemateriaal). Havas won de pitch en werkte een nieuwe visuele identiteit uit voor het Training Center, dat voor de gelegenheid werd omgedoopt tot STUDIO

De challenge lag in het neerzetten van niet alleen een coherent en overkoepelend verhaal voor het Training Center, maar ook in het creëren van een verbindende factor tussen Gyproc & Isover, met elk hun eigen merkidentiteit en hun eigen visuele codes. 

Gezien de doelgroep (vakmannen, handelaren, doe-het-zelvers, aannemers, hoge scholen... enz) hield Havas ook rekening met een populaire, sympathieke tonaliteit en werd elke notie vermeden die linkt aan scholing of training. Het Training Center moet een creatieve plaats worden waar de doelgroep iets kan opsteken, maar ook kan netwerken met professionele trainers en andere mensen uit de categorie, met andere een toffe plaats waar je al doende wordt geïnspireerd en iets kan bijleren.

Het resultaat? De naam Training Center werd omgedoopt tot STUDIO met als slagzin ‘Samen sterk voor straf werk’. Een volledig nieuwe, frisse en speelse identiteit werd uitgewerkt via een volledig brand style guideline book.