HBFS gaat kamperen met Sporta

Sporta HBFS

Crea / News

Sporta HBFSNa een consultatieronde bij Choco en HarderBetterFasterStronger kreeg het laatste bureau van Sporta Jongerenkampen de vraag om de communicatiestrategie en -positionering van Sporta Jongerenkampen te herbekijken. Bedoeling was Sporta Jongerenkampen weer in de shortlist te krijgen bij ouders en jongeren tot 18 jaar. In de markt van jongerenvakanties zijn Sporta Jongerenkampen al meer dan 60 jaar een vaste waarde. Ondertussen is het aanbod van jongerenvakanties enorm geëvolueerd en drong zich dus een nieuwe positionering en bijhorende campagne op.

Uit grondig marktonderzoek bij ouders, deelnemers en Sporta medewerkers bleek dat Sporta Jongerenkampen zich van de concurrentie onderscheidt onder andere door de uitzonderlijke kwaliteiten van uiterst gemotiveerde monitoren. De keuze was dan ook snel gemaakt om deze monitoren als echte helden te gebruiken voor de intensieve online campagne die sinds december 2016 loopt: Supermonitoren die jongeren superkampen bezorgen. Er werd gekozen om elke jongerenkamp doelgroep specifiek aan te spreken met online uitwerkingen aangepast aan de verschillende leeftijdscategorieën: actie, dieren, sport en avontuur.Sporta HBFS De campagne, die bestaat uit 4 webcommercials en 4 printuitwerkingen, heeft de traffic op de website doen verdubbelen en ook het aantal registraties voor kampen verloopt uiterst positief.

Credits

CLIENT: Sporta Jongerenkampen, Nick Wouters

AGENCY: HarderBetterFasterStronger, Peter Speltens, Fabrice Van Hellemont, Karel Dejonghe

PRODUCTION: HarderBetterFasterStronger & Sporta Marketing

 PHOTOGRAPHY: Wouter Struyf