Head Office en The Fat Lady palmen Cuckoo Awards in
7 Gold - waaronder 2 voor de Explore More-case van A.S.Adventure door Head Office – evenveel Silver en 8 Bronze. Dat is het verdict van de twee jury’s van de Cuckoo Awards (DM en Content). Met 5 awards is The Fat Lady het meest bekroonde bureau.
DM Cuckoo Awards
Binnen de DM-categorieën – onder voorzitterschap van Kris Vranken, managing director van Stratics – ging er Gold naar Try Out-Fit van Boondoggle voor SKM (in ‘Best targeting’), Explore More (van Head Office voor A.S.Adventure in ‘Most effective direct sales’), Digital Fitness (van to:communication voor SAP in ‘Most effective nurturing/customer experience’) en What would they do without you? (van Wijs voor Delta Lloyd Life in ‘Most effective traffic building/awareness).
Silver
Case |
Agency |
Adverteerder |
Categorie |
Survivalgids |
The Fat Lady |
Wolters Kluwer |
Most creative design |
BadBot/RoboBain |
Wijs |
Van Marcke |
Best innovative ideas |
Happy birthday greetings from A.S.Adventure |
Head Office |
A.S.Adventure |
Most effective direct sales |
GMAN helps you to find your next car |
Dallas Antwerp |
GMAN |
Most effective traffic building/ awareness |
Bronze
Case |
Agency |
Adverteerder |
Categorie |
Head of Godverdomme Alles |
De Vloer |
De Vloer |
Most creative design |
Kiss&Hug zone |
SOS Kinderdorpen - SOS Children's Villages |
SOS Kinderdorpen - SOS Children's Villages |
Best targeting |
We helpen je kiezen wat je worden wil |
The Fat Lady |
Stad Gent |
Best targeting |
ikwilstarten.be |
Kunstmaan |
Acerta |
Most effective traffic building/ awareness |
Content Cuckoo Awards
De jury van de Content Cuckoo Awards – die onder voorzitterschap stond van Jasper van Zandbeek (voorzitter van het Platform Content in Nederland en CEO van Zandbeek Communications) – reikte 3 Gold uit. Die gingen naar Explore More (van Head Office voor A.S.Adventure in ‘Best content program/strategy – long term’), Nuclear Lifeline (van Prophets voor Nucleair Forum in ‘Best native advertising approach – on & offline’) en Touche pas à ma pote (van J Walter Thompson voor Touche pas à ma pote in ‘Best content approach social media’). Die laatste kreeg ook de ‘coup de cœur’.
Silver
Bronze Case |
Agency |
Adverteerder |
Categorie |
Digital Fitness |
To:communication |
SAP |
Best content campaign (short term) |
claimjeidee.be |
The Fat Lady |
DNS Belgium |
Best content platform |
Sparkle |
Cypres |
Bpost |
Best content design (print or digital) |
Bronze
Case |
Agency |
Adverteerder |
Categorie |
Survivalgids |
The Fat Lady |
Wolters Kluwer |
Best content campaign (short term) |
Festivals |
Serviceplan Benelux |
Amnesty International |
Best content campaign (short term) |
Wij hebben Crohn / Wij hebben colitis |
The Fat Lady |
Takeda |
Best content platform |
RUNNING |
Maison Moderne |
NN Investment Partners |
Best content design (print or digital) |
Sales Accountmanager - VRT
Wil jij samen een maatschappelijk verschil maken in media? Werk je graag met […]
Marketing & Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Community & Project Manager (m/f/d) - Hopscotch Season
Are you looking for dynamism and creativity? Do you have a passion […]
PR ACCOUNT MANAGER - Walkie Talkie
JOIN WALKIE TALKIE AS A PR ACCOUNT MANAGER Walkie Talkie is a creative […]