HeadOffice blijft top of mind voor Samsung
Als merk is het belangrijk om op de juiste momenten aanwezig en zelfs top of mind te zijn om een waardevolle relatie op te bouwen met je doelgroep. Maar hoe doe je dat in crisistijd, wanneer de betrokkenheid op zijn laagst is? Als antwoord hierop bedacht HeadOffice voor Samsung twee contentformats en creëerde zo vaste afspraken met zijn sales force.
“Onze Samsung ambassadors komen dagelijks over de vloer bij retailers en operatoren die onze mobile devices verkopen,” zegt Laurens Neyt, senior retail operation manager bij Samsung Electronics Belgium. “Voor de sales force zijn de ambassadors niet alleen het uithangbord voor Samsung, maar ook het eerste aanspreekpunt voor hun vragen. Toen de winkels door de corona-maatregelen sloten, wilden we niet zomaar opeens non-communicado gaan. Daarom waren we ook meteen te vinden voor de creatieve contentvoorstellen van HeadOffice.”
HeadOffice stelde aan Samsung het Hug, Help & Hook-principe voor. Dat toont hoe contentmarketing merken in tijden van corona kan helpen om dichter bij hun publiek te staan door te helpen en te inspireren. Herkenbare formats die een vaste afspraak maken dragen daar in grote mate toe bij. Ook interactiviteit is daarbij een belangrijk element.
Vanuit dit Hug, Help & Hook-principe hield HeadOffice niet alleen rekening met de tijdsgeest, maar ook met de productiebeperkingen. Het creëerde zo twee interactieve Facebook-contentformats met een hoog gamification-gehalte: FridayFiveLive, een vaste afspraak voor op vrijdag, en de DoTryThisAtHome-challenge. Zo kregen alle ambassadors in de members only-Facebookgroep niet alleen entertainment aangeboden en een kans om vouchers te winnen, maar ook subtiel een dosis ‘entertrainment’ mee.
Het succes van beide formats bleek niet alleen uit de positieve feedback maar ook uit de cijfers. Gedurende de tien weken hebben 65% van de leden van de gesloten Facebookgroep de video’s bekeken. Daarnaast steeg het aantal interacties met 75% in vergelijking met tien weken voor de start van de coronacrisis. Jeroen De Jong, creative director van HeadOffice, besluit: “De twee Facebook-formats maakten het mogelijk om bekende gezichten tot in de huiskamer van de sales force te brengen. De home movies brachten authenticiteit en spraken aan door de juiste tone-of-voice van het moment.”