HeadOffice creëert sappig plan voor Zespri Kiwifruit
HeadOffice creëert social media formats met een speelse ‘kiwi point of view’ die engagement verhogen voor Zespri Kiwifruit. Al sinds april 2019 slaan Zespri Kiwifruit en HeadOffice de handen in elkaar op vlak van social media. De hoofdfocus? Engagement verhogen op social media en z’n positie versterken als top of mind fruitbrand onder de Belgen.
Eerst en vooral definieerde HeadOffice een duidelijke content promise waarin de funfactor oftewel ‘kiwi point of view’ centraal staat. Hieruit ontwikkelde het social- en creatieteam enkele formats om de speelse Zespri spirit via social media de wereld in te sturen. Na een korte testfase, maakte HeadOffice scherpe keuzes en bleven enkel de best scorende formats over. Daardoor heeft Zespri vandaag een opvallende tone of voice op social media waarmee ze vlot een engaging community opbouwt. Op enkele maanden tijd steeg de engagement rate op Facebook van 0,97% in maart 2019 tot 3,41 % in augustus 2019. Zowel organisch als in advertising is de kracht van de social formats dus aantoonbaar. Zowel op Instagram als Facebook scoorde het format dat inhaakt op situaties en top topicals zelfs nog hoger met resp. rates tot 16,34% en 5,20%.
Met solide formats, een energieke uitstraling en funny twists behaalt Zespri in no time visuele impact en engagement waardoor het pijlsnel z’n vooropgestelde KPI’s verorbert. Door in de toekomst vastberaden deze aanpak vol te houden, is het enkel een kwestie van tijd vooraleer Zespri bij ieder van ons het go-to fruitmerk bij uitstek is, geloven ze bij Zespri en HeadOffice.