HeadOffice doet Gent de oren spitsen voor ‘World of Hearing by Lapperre’

Crea / News

Elke Gentenaar mag het zien én horen: Lapperre opent in de stad de eerste conceptstore ‘World of Hearing by Lapperre’. Voor deze lancering ontwikkelde HeadOffice een campagne met de meest herkenbare geluiden van Gent in de hoofdrol. ‘World of Hearing by Lapperre’ is een gloednieuw winkelconcept, gelegen in hartje Gent, waar hoorervaring en -beleving centraal staan. Bezoekers testen er zelf hun gehoor in de Self Screening Room, ze komen meer te weten over de producten en diensten van Lapperre via interactieve tafels én in de Experience Room horen ze zelf hoe hoortoestellen het verschil maken. Een vernieuwend concept (én een primeur in België) dat vroeg om een lancering metGentse accenten. En daar had HeadOffice wel oren naar!

Om de nieuwe winkelbeleving aan zoveel mogelijk mensen binnen de doelgroep te tonen (en het aan te sporen om langs te komen) zag een concept het levenslicht dat in Gent niet onopgemerkt kon blijven.   Zo ging HeadOffice aan de slag met de typische geluiden van de stad, denk aan de Belleman, het belfort en de Buffalo’s. Dit vertaalde zich in een getargete tv-spot die werd ondersteund door een key visual van de Gentse illustratrice Stefanie Verhoeyen. Om het lokale aspect nog meer in de verf te zetten, kreeg ook de baseline een Gents tintje. ‘Gent, beleef je oren als nooit tevoren' prikkelt de nieuwsgierigheid en wakkert de goesting om langs te komen in ‘World of Hearing by Lapperre’ aan. Je beleeft er namelijk je oren als nooit tevoren. “Elke fiere Gentenaar wil toch ten volle blijven genieten van al die mooie, typische Gentse geluiden. Een ideale reden om kennis te komen maken met Lapperres nieuwe winkelconcept waarbij toegankelijkheid én de positieve beleving centraal staan,” aldus Stijn Jacquemyn, creative director bij HeadOffice.Naast adressable tv ontwikkelde HeadOffice ook een uitgebreide onlinecampagne die de Gentenaren binnen de doelgroep moest aanspreken. Huis-aan-huisreclame trok ze nog meer over de streep om het nieuwe winkelconcept van Lapperre zelf te komen ontdekken.