HeadOffice gaat er energiek tegenaan voor Zespri
Een sterke digitale campagne die mensen motiveert om meer te sporten, gezonder te eten en meer te focussen op mentaal welzijn? Met de ‘Energieboost in 5 dagen’-challenge bedacht HeadOffice een energiek concept voor Zespri. Maak kennis met de ‘Energieboost in 5 dagen’. Een challenge met focus op vitaliteit die deelnemers vijf dagen lang op 3 pijlers laat werken: sport en beweging, gezonde voeding en mentale gezondheid. De 5 opdrachten waren eenvoudig én makkelijk toepasbaar voor de specifieke doelgroepen die Zespri beoogde: jonge gezinnen met kinderen, 30-plussers en 55-plussers.
Er werd een landingspagina opgezet met tal van artikels, video’s en printables als verdere ondersteuning. Om de campagne kracht bij te zetten en traffic te genereren naar deze landingspagina, werden influencers ingeschakeld. Ook Seniorennet stapte mee in het Energieboost-verhaal en nam de hoofdboodschap van Zespri over vitaliteit en energie mee op hun website en in hun nieuwsbrief.
De uitkomst van deze campagne was erg succesvol. Enkele sleutelcijfers op een rij:
- Een engagement rate van 8,77% op Facebook.
- De gemiddelde time on page op de landingspagina was 02:40 min, wat ver boven de benchmark van 1 minuut is.
- 15.999 mensen ontvingen de 2 campagne-mails. We rapporteren een gemiddelde opening rate van 38,98%. Dat cijfer ligt een pak hoger dan de gemiddelde industry benchmark van 10,20%. De click rate ligt op 7,5%. Hét bewijs dat de content erg aanslaat.
- In de nieuwsbrief van Seniorennet met 9 contenblokken kreeg het bericht van Zespri 17,5% van alle clicks met een CTR van 5,3%.
“Deze digitale campagne heeft mensen klaargestoomd om energiek de lente in te gaan. HeadOffice vond dan ook de juiste match tussen ons als merk en de behoeften van consumenten in dit seizoen. Het resultaat is een mooie digitale campagne die meer dan de gehoopte impact heeft opgeleverd,” zegt Kirsten Pint, Marketing Manager Benelux bij Zespri Kiwifruit.