HeadOffice geeft KH extra beleving

Crea / News

autoBij de nieuwe openbare aanbesteding van Knokke-Heist voor zijn stadsmagazine KH kwam HeadOffice opnieuw als beste uit de bus. De ideale gelegenheid om het bladconcept aan te scherpen en een hernieuwd contentmodel uit te tekenen waar ook adverteerders zich optimaal in vinden, vonden ze bij HeadOffice.
KH HeadOfficeWaar het magazine vroeger eerder beschrijvend was, streeft het nieuwe opzet van het blad naar nog meer beleving. “KH heeft als ondertitel ‘Knokke-Heist, Het goede beleven’ en we willen die beleving nog meer waarmaken. Door de lezer echt op sleeptouw te nemen, te tonen wat er leeft in Knokke-Heist en de Knokke-Heistenaren in woord en daad aan bod te laten komen,” zegt Evi Malcorps, client service director bij HeadOffice.
KH HeadOfficeDaarnaast zijn ook adverteerders zeer belangrijk voor het blad. Zij betalen in feite de uitgave, maar stappen meer en meer af van de klassieke 1/1 advertenties. De op maat gemaakte sponsored contentdossiers moeten een win-winsituatie creëren: de lezers worden meegenomen in een beleving en adverteerders krijgen nieuwe opportuniteiten om hun verhaal toegankelijk naar hun doelpubliek te brengen. Anthony Wittesaele, Schepen van Toerisme Knokke-Heist, legt uit: “Met dit nieuwe model van communiceren bedienen we niet alleen onze lezers optimaal, maar ook de adverteerders.”
KH HeadOfficeOok native content krijgt in het vernieuwde magazine een plaats. In het recentste nummer was dat: de ontdekking van de nieuwste KH-fietsroute en een test van e-bikes in één artikel. Het succes van dergelijke native content hangt vooral af van de perfecte afstemming tussen topic en publiek. Door ook kort op de actualiteit te zitten, wint het bovendien aan relevantie en is de kans groter dat een onderwerp top-of-mind wordt. Evi Malcorps, client service director bij HeadOffice, besluit: “Met het KH-magazine tonen we dat printcontent meer dan ooit zijn eigen unieke rol kan vervullen met een overtuigende contentstrategie, een high-end look & feel en een tactiele benadering.”