HeadOffice geeft Zespri #NeGoeieStart

Crea / News

In mei startte het nieuwe kiwi-seizoen en Zespri zette de kick-off hiervan natuurlijk graag in het zonnetje. Zespri wil als sterk groeimerk het nummer 1 fruit worden. Daarvoor werd er internationaal een nieuwe merkidentiteit en look & feel ontwikkeld: ‘Zo goed kan gezond zijn.’ HeadOffice vertaalde dit naar een aangepaste content strategie en communicatie voor de Belgische en de Nederlandse markt.

HeadOffice tekende een performant strategisch plan uit om de Zespri kiwi’s te positioneren als top of mind-fruit en om het ontbijtmoment te claimen. “Naast het ontbijt is ook de typische ochtendsnack tegen dat eerste energiedipje een kiwi-moment bij uitstek”, aldus Kirsten Pint, marketing manager Benelux. Vanuit die strategie stelde HeadOffice een helder en inspirerend manifesto op. Dat vormt de toetssteen voor de nieuwe campagne #NeGoeieStart. Verschillende manifesto-video’s belichten telkens een ander aspect, zoals bijvoorbeeld “Goeie Starters proeven van het leven. Daarom eten Goeie Starters lekker gezond en zijn ze ook de vitamines in het leven van anderen.”

#NeGoeieStart

HeadOffice vertrok van de internationale speerpunten fruit on a mission en natural + taste. Bij de eerste ligt de focus op ‘natuurlijke goedheid en jij beslist’, bij het tweede is dat ‘Zespri kiwi’s zijn de perfecte, smakelijke optie om het meeste uit je leven te halen’. Dit resulteerde in de feel good-campagne #NeGoeieStart: Start je ochtend met een gezond, evenwichtig ontbijt en je dag kan niet meer stuk. Geniet dagelijks van de lekkere Zespri kiwi’s en profiteer van die extra portie energie en vitaliteit. Naast #NeGoeieStart voor Vlaanderen en #LeBonDépart voor Wallonië rolde HeadOffice de campagne ook in Nederland uit met #EenLekkereStart  (in Vlaanderen mag een ontbijt niet lekker zijn?). Voor de implementatie van de always-on contentstrategie naar de diverse doelgroepen koos het voor een cross channel-aanpak met onder meer interactieve contentformats op Facebook en Instagram (recepten, hacks en wedstrijden), samenwerking met Belgische en Nederlandse influencers, always on-storytelling op social, native advertising, e-newsletters en een PR-luik.