HeadOffice scoort met Oorscore voor Lapperre

Crea / News

Tijdens de coronapandemie verdwijnt het belang van hoorkwaliteit naar de achtergrond. Om mensen aan te sporen om hun gehoor toch te laten testen, introduceerde HeadOffice de Oorscore-campagne voor Lapperre waarbij ze – aan de hand van vier kleuren – het verschil maken én mensen motiveren om op een eenvoudige manier te weten te komen hoe het met hun gehoor gesteld is.

De briefing van deze campagne was tweeledig. Enerzijds kreeg HeadOffice de vraag om hoorproblemen onder de aandacht te brengen. Anderzijds is het doel van de campagne om mensen aan te zetten om naar de Lapperre Oorscore-dagen te komen en hun gehoor in alle veiligheid te laten testen. Om deze campagne vorm te geven, ontwikkelde HeadOffice het Oorscore-label. Dit label geeft klanten van Lapperre een duidelijk inzicht over hoe het met hun gehoor gesteld is. Wanneer ze tijdens de Lapperre Oorscore-dagen langskomen voor een gratis hoortest, krijgen ze nadien meteen hun persoonlijke Oorscore. Deze score wordt aangeduid op een kaart waarop het oor van de campagne ook zichtbaar is. Er zijn in totaal vier scores: groen, geel, oranje en rood. Bij elke score lees je een (korte) definitie en de nodige stappen die de persoon - indien nodig - verder moet ondernemen. Het Oorscore-label is een slimme manier om mensen vandaag een inzicht te geven in hun gehoor. “Toen HeadOffice het concept van de Oorscore voorstelde, waren we meteen mee. Natuurlijk willen we hooroplossingen verkopen, maar we willen ook bijdragen aan de bewustwording rond zorg voor het gehoor en dat vat de Oorscore perfect,” vertelt Anne Abbeel, marketing director Lapperre Hearing Solutions.