HeadOffice stopt e5-actie in nieuw jasje

Fashion retailer e5 en HeadOffice werken intussen meer dan een jaar nauw samen voor folders, radiospots, direct mailings,… Deze zomer vroeg e5 om ook hun bekende Oxfam-actie in een nieuw jasje te steken.
Tweemaal per jaar roept e5 al haar klanten op om oude herbruikbare kleding binnen te brengen ten voordele van Oxfam. In ruil hiervoor krijgen ze een kortingsbon. De allereerste editie dateert van 2002 en daarmee was e5 een trendzetter op vlak van circulaire initiatieven. Vandaag spelen steeds meer retailers in op duurzaamheid, dus straffe communicatie is een must. Daarom vroeg e5 HeadOffice om een drastische make-over van haar Oxfam-actie. Sinds september 2019 herken je de Oxfam-actie aan de nieuwe oneliner “Knoop het in je kleren” en de bijhorende oproep “Kom je oude kledij bij e5 doneren”. Als campagnebeeld koos men voor een basic wit hemd met knoop erin. Deze insteek vertaalde men naar flyers, direct mailings en speelse radiospots.
Tijdens de vorige edities verzamelde e5 per Oxfam-oproep telkens zo’n 425 ton kleding. Met de nieuwe actie brachten klanten in september 2019 op tweeënhalf weken tijd maar liefst 535 ton kleding binnen voor Oxfam.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]