Fashion retailer e5 en HeadOffice werken intussen meer dan een jaar nauw samen voor folders, radiospots, direct mailings,… Deze zomer vroeg e5 om ook hun bekende Oxfam-actie in een nieuw jasje te steken.
Tweemaal per jaar roept e5 al haar klanten op om oude herbruikbare kleding binnen te brengen ten voordele van Oxfam. In ruil hiervoor krijgen ze een kortingsbon. De allereerste editie dateert van 2002 en daarmee was e5 een trendzetter op vlak van circulaire initiatieven. Vandaag spelen steeds meer retailers in op duurzaamheid, dus straffe communicatie is een must. Daarom vroeg e5 HeadOffice om een drastische make-over van haar Oxfam-actie. Sinds september 2019 herken je de Oxfam-actie aan de nieuwe oneliner “Knoop het in je kleren” en de bijhorende oproep “Kom je oude kledij bij e5 doneren”. Als campagnebeeld koos men voor een basic wit hemd met knoop erin. Deze insteek vertaalde men naar flyers, direct mailings en speelse radiospots.
Tijdens de vorige edities verzamelde e5 per Oxfam-oproep telkens zo’n 425 ton kleding. Met de nieuwe actie brachten klanten in september 2019 op tweeënhalf weken tijd maar liefst 535 ton kleding binnen voor Oxfam.
Digital Marketing Analyst bij Studio100
Studio 100, gevestigd in Schelle, is een bruisend en succesvol bedrijf in familie […]
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]