Piñatas, cactussen, sombrero’s, koffiekoppen, slagroomtaarten, babyslabbetjes, postkaartjes en boeketten met de zin ‘Heb je mij gemist’ op. Je kon het zo gek niet bedenken of bekend Vlaanderen kreeg het de voorbije week, zonder enige aanleiding, thuis toegezonden. How come? SBS Belgium, het moederhuis van VIER, nam Walkie Talkie onder de arm voor de verdere uitwerking van dit gedeelte van hun ‘Heb je mij gemist'-campagne. Het Gentse bureau boog zich de voorbije weken over de opvallend mysterieuze acties. De campagne werd met groot enthousiasme onthaald. Zo was de hashtag #hebjemijgemist op 1 maart zelfs trending in België. De overload aan vreemde cadeautjes met deze eigenaardige boodschap, zonder afzender, bracht al snel de speculatiemolen op gang. Geheime aanbidders, een creepy stalker of misschien wel een grootse comeback van Big Brother? De geruchten rond de geheimzinnige vraag wezen plots allemaal in de richting van het nieuwe seizoen van De Mol, dat binnenkort opnieuw te zien is op VIER. Het verraad is inderdaad terug. Een ander gezicht. Een andere plaats. Hetzelfde doel. Met ‘Heb je mij gemist’ zet SBS Belgium De Mol crossmediaal in de markt en wil het de kijkers warm maken voor het langverwachte derde seizoen op VIER dat dit jaar op zondag wordt uitgezonden.
Annick Bongers, programmadirecteur: “De #hebjemijgemist-campagne is bijzonder belangrijk om de komst van De Mol tijdens het weekend op VIER kracht bij te zetten. De voorbije seizoenen bouwden we ons zendschema verder uit van maandag tot donderdag, en we zorgden tegelijk voor steeds meer variatie met onze programma’s. Sports Late Night garandeert sinds vorige zomer een vaste en succesvolle wekelijkse voetbalafspraak op vrijdag, zaterdag en zondag. In het najaar zullen we ook de nieuwe flashy dansshow Dancing with the stars in het weekend programmeren op VIER, dus hebben we er dit voorjaar bewust voor gekozen om straks van eind maart tot midden mei met De Mol in te zetten op het weekend.”
De Mol start op 25 maart. Tien onbekende Vlamingen, Gilles De Coster en met hen ook een klein miljoen mollenvangers maken zich op voor een waanzinnige roadtrip en een bloedstollende zoektocht langs uitgestrekte vlaktes, broeierige grootsteden en charmante pueblos in het kleurrijke Mexico. Onderweg moeten de kandidaten slagen in zoveel mogelijk opdrachten, want alleen zo kunnen ze geld verdienen. Maar ze moeten elkaar vooral nauwkeurig in de gaten houden, want in hun midden huist een sluwe saboteador. De mol. En die doet niets liever dan de groep tegenwerken.
En o ja, het programma zal dit seizoen ook een breed kijkersforum krijgen in Café De Mol. Meer informatie daarover volgt later.