Heeft u een naam voor een nieuwe sluis?

Crea / News

sluiszondernaam2[1]
De Deurganckdok-sluis: een sluis met een naam die zeer moeilijk bekt, en al zeker in het Engels: Deurganckdok-lock. Saatchi & Saatchi Belgium bedacht daarom een campagne om de nieuwe reuzegrote sluis in de Waaslandhaven die in maart 2016 in dienst genomen wordt, van een nieuwe naam te voorzien. Aangezien de haven veel belang hecht aan de betrokkenheid van zowel de werknemers van de haven als de inwoners van de stad Antwerpen, en de Haven van Antwerpen prat gaat op hun ‘Everything is possible-mentaliteit', bedacht het reclamebureau een wedstrijd waaraan iedereen kan deelnemen. Via de site www.sluiszondernaam.be kunt u een naam voorstellen. Alle inzendingen worden in water "geschreven" door een watervalinstallatie die via livestream te volgen is. U kunt de waterval echter ook met eigen ogen zien. Deze reist namelijk doorheen Antwerpen en omstreken. Je ziet er alle namen in verschijnen en als je er nog geen instuurde, kan dat ook gewoon ter plaatse. Over een aantal weken zal de jury een shortlist maken, en de mensen op de shortlist kunnen dan via sociale media campagne voeren alvorens het publiek de winnaar kiest. Deze wint een avondcruise door de haven voor 30 personen.
Alle info op www.sluiszondernaam.be
Art Director: Patrick Vermeylen
Copywriter: Jan Denys
Creative Directors: Olaf Meuleman/Jeroen Goossens
Account Director: Jonathan Moerkens
Account team: Lise Detobel & Charlotte Jaros
Online production team: Nick Gorrebeeck/Bart Vermijlen
Production company: Sevenedge/Rambla
Print production: Christ Lannoy