Om Covid-19 te bestrijden willen de Verenigde Naties de media overspoelen met creatief werk. Creatief werk dat mensen aanmoedigt, hoop geeft of content die correcte gezondheidsinstructies meedeelt, als blijk van solidariteit voor iedereen in deze moeilijke periode. De Verenigde Naties deden daarvoor op 30 maart een oproep naar content creators van over de hele wereld. De respons? Op twee weken tijd ontvingen ze daar meer dan 17.000 inzendingen uit 143 landen, waaronder 153 inzendingen uit ons Belgenlandje.
De content is rijkelijk en varieert van muziek, audio en film tot grafisch ontwerp en geschreven tekst. Het goedgekeurde werk is beschikbaar via de ‘United Nations Covid-19 Creative Content Hub’. Merken, media, pers, overheden, lokale autoriteiten, onderwijsinstellingen, beroemdheden en het brede publiek zijn vrij om het werk te delen, om zo het bereik en de impact ervan te maximaliseren. De enige vereiste is natuurlijk om de maker te crediteren.

(c)Emanuela Carratoni

(c)Nubefy Design for All

(c)Jack Adamson
Headerfoto (c) Tharindu Senerath
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]