Heffen harddiscounters zichzelf op?

Nadat Lidl al een aantal merkproducten in haar assortiment had opgenomen, doet nu ook Aldi dat. Lidl profileert zichzelf sinds enige tijd niet langer als harddiscounter, maar als buurtsupermarkt waar vers voorop staat - al hanteert men nog altijd de slogan 'De hoogste kwaliteit voor de laagste prijs'.
Bij Aldi gaat het om merken als Coca-Cola, Lenor, Kinder Bueno, Nutella en M&M's, zoals te zien is in advertenties die de keten de voorbije dagen liet plaatsen. In cijfers over de retailsector wordt vaak het verschil gemaakt tussen de open markt en de harddiscount - waarbij de harddiscount eigenlijk staat voor Lidl en Aldi. Daar was een goede reden voor: A-merken kwamen niet terecht in de winkels van Aldi en Lidl en om de machtsverhoudingen tussen de A-merken (of nationale merken) te bekijken, was de open markt een preciezere graadmeter. Nu A-merken bij beide 'harddiscounters' te vinden zijn, al is het in beperkte mate, is het niet langer helemaal correct om voor A-merken enkel naar de open markt te kijken. We zijn benieuwd of het kunstmatig geworden onderscheid tussen open markt en harddiscount nog lang stand houdt in de cijfers...
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]