De directie van Heinz verslikte zich recent in zijn eigen saus. Nadat een Duitse consument de QR-code op het etiket van een fles Heinz had gescand, kwam die terecht op een pornosite. Het adres van die site was tussen 2012 en 2014 gekoppeld aan een wedstrijd van Heinz (« Spread the word with Heinz »), maar het bedrijf verlengde daarna de rechten op de domeinnaam niet. Deze gebeurtenis toont aan dat het voor merken essentieel is om de controle over het merk in alle omstandigheden te behouden en dat de tijdelijke aankoop van een domeinnaam voor een eindejaarsactie of voor een wedstrijd misschien toch niet echt een goed idee is, en zeker niet als je een bekend merk bent. Het plaatst een uitspraak van de bedenker van het Belgische merk Brussels Ketjep in perspectief. In ons eerste nummer zei die dat Heinz weliswaar de markt domineert, maar geen campagnes heeft die mensen omverblaast…
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]