Helemaal thuis in out of home

Communication / News

Zowat alle sectoren dwepen met OOH en DOOH. Dat zet reclameregies aan om nog creatiever én doelgerichter uit de hoek te komen in urban marketing.

De bussen van De Lijn duiken overal op in Vlaanderen in het straatbeeld, schetst Christine Van den Berghe, managing director bij Lijncom. “Specifiek in Antwerpen, Gent, de Brusselse Noordrand en aan de kust pakken we ook uit met ons tramnet. Tel daarbij nog de Antwerpse premetrostations op en je komt uit op een compleet (D)OOH-reclamenetwerk met een ongeëvenaard bereik.”

Rechttoe rechtaan adverteren is de core business van Loop’d. CEO Kenneth De Decker verduidelijkt: “Sinds 2017 weven wij een netwerk van spiegelreclame in een aantal grootsteden zoals Antwerpen, Gent, Hasselt, Oostende en Brussel. Hoewel onze klanten-adverteerders mikken op de massa en via out of home advertising een breed publiek willen bereiken, zijn we ook in kleinere steden aanwezig.”

Bij Guidooh richten ze zich op diverse doelgroepen via afgebakende netwerken. “Enerzijds vrijetijdsnetwerken zoals horeca, bioscopen, discotheken, concert- en theaterzalen, fitness- en wellnesscentra en sportclubs. Anderzijds overige points of interest waaronder scholen, campussen en luchthavens,” legt managing director Kristof Van Goethem uit. “Bij out of home advertising spelen de conceptuele aanpak en de benaderingswijze van de doelgroep een belangrijke rol. Naargelang het netwerk communiceren we via een bepaald medium dat kan gaan van een poster, kaartje, bierviltje en placemat tot een digitaal scherm, gratis magazine en sample pack.”

>>> LEES HIER HET VOLLEDIGE ARTIKEL