Hello bank! en Publicis Groupe zeggen hello tegen wie zijn eigen zin wil doen

Crea / News

Terwijl Gen Z zich opmaakt om mama en papa bye-bye te zeggen en hun eigen vleugels uit te slaan, blijven millennials bye-bye zeggen tegen de bestaande conventies. Al deze jonge mensen bereiden zich op hun eigen manier voor om aan dit nieuwe hoofdstuk in hun leven te beginnen. En om ze daarbij te begeleiden, zegt één bank hen 'hello': Hello bank! natuurlijk.

Voor deze 100% online bank en deze heel digitale doelgroep heeft Publicis Groupe een 100% online campagne uitgewerkt. OLV's op Facebook en Instagram, TikTok-sequenties, radio op Spotify en bannering die alomtegenwoordig is: de campagne doet er alles aan om jongeren voor zich te winnen met de offbeat speelse toon die typisch is voor het merk.

Tot aan het einde van het jaar zijn vier campagnegolven gepland, met telkens awareness- en incentive-boodschappen rond een premie van 50 euro voor het openen van een rekening. Elke creatie is specifiek gesegmenteerd voor Gen Z of millennials. Bekijk de campagne hieronder.

Credits

Client (brand & contacts): Hello bank! - Raina Beuckelaers, Ann Baggerman, Charlotte Blondeau, Jeannette Westerhout

Client Lead: Ellen Sonck

Account Director: Allen Marchant  

Account Executives: Chiara Rozenberg, Capucine Gas

Sr Brand & Campaign Strategists: David Burny, Lise Tran

Brand & Campaign Strategists Interns: Kristina Khairova, Kaoutar Saadaoui

Content Strategist: Christina Goosdeel

Executive Creative Director: Mathieu Cardon

Sr Creatives: Guilherme Nunes & Rafael Lopes

Copywriter NL: Wim Corremans     

Copywriter FR: Philippe Dorval