Herculean investeert in investeerders

Over crowdfunding bestaan vandaag de dag nog veel onduidelijkheden. Nochtans heeft deze investeringsvorm verschillende voordelen te bieden voor zowel investeerders als ondernemers. Maar al te vaak zijn jonge maar ook matuurdere ondernemers nog onvoldoende geïnformeerd over hoe ze met crowdfunding hun droom kunnen realiseren, terwijl onze buurlanden in deze bewustmaking al veel verder staan. Daar wil de Belgische scale-up Herculean nu verandering in brengen.
Om hun community van ambassadeurs te promoten en internationaal te groeien, organiseert Herculean momenteel een crowdfunding campagne, bedoeld om zoveel mogelijk Hercules Trophy fans officieel deel te laten uitmaken van de succesvolle coöperatieve, die intussen al zo’n 3 jaar actief is in de sportainment business. Al deze investeerders worden dan ook aandeelhouder en krijgen daar ook wel wat voor terug, zoals een exclusief event op de Hercules Trophy. Herculean gelooft in de kracht van co-creatie en geeft nu via de crowdfunding campagne iedereen de kans om mee te werken aan hun internationale expansie om ook andere landen te laten proeven van hun succesvolle concept.
Ook Belgische ex-judoka Gella Vandecaveye is overtuigd ambassadeur van Herculean: « Herculean is een Belgisch concept waar ik sterk in geloof, geen start-up, maar een dynamisch bedrijf dat reeds zijn strepen heeft verdiend. Het is een fantastische formule met een grote uitstraling en dynamiek, en omdat deze “American Dream” in Belgische handen zou blijven en van hieruit de rest van de wereld zou kunnen veroveren, ben ik met veel vertrouwen ingestapt. »
De publieke campagne haalde in één week tijd al bijna drie vierde van het streefdoel op. Daarnaast werd er ook al meer dan €430.000 bevestigd door professionele investeerders. Samen met banken en co-investeerders willen ze in totaal 1,5 miljoen euro ophalen om hun Belgische succesverhaal internationaal te laten groeien en zo een plaatsje naast andere internationale formats zoals de Color Run en Iron Man te claimen.
Om de Belgische expansie in goede banen te leiden kwam Barbara Torfs bij Herculean aan boord. Als voormalig directeur marketing en communicatie van Schoenen Torfs, is zij één van dé referenties in het Belgische ondernemerslandschap op het gebied van welzijn en gezondheidscoaching op de werkvloer.
Investeren kan al vanaf 100 euro. Wanneer je Herculean ambassadeur wordt, geniet je van allerlei voordelen, onder andere een VIP-uitnodiging op de Herculean Days ter waarde van 175 euro. De campagne loopt nog tot 30 april.
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]