Heren Loebas en Link Inc zeggen “hallo” tegen jonge vluchtelingen

Crea / News

Heren Loebas, creatieve studio uit Gent, bedacht in samenwerking met strategische partner Link Inc een campagne voor Vluchtelingenwerk Vlaanderen: ‘De Geluksbrengers’.

“Hallo” zeggen. Het lijkt zo simpel en onbenullig, maar voor sommigen is net dat het begin van een warme start. Dat is dan ook de filosofie waarmee Heren Loebas aan de slag is gegaan. Ze bedachten ze een campagne waarbij een klavertje vier symbool staat voor ‘de geluksbrengers’.

Geluksbrengers zijn er in alle vormen: sommigen zeggen simpelweg hallo, anderen zetten zich in als lokale vrijwilliger om jonge vluchtelingen hun toekomstdromen helpen te realiseren. Met dat klavertje kan je tonen dat je openstaat voor jonge vluchtelingen. Het symbool zal alom te zien zijn op vlaggen, badges, affiches, mondmaskers Facebookprofielen…

Met deze campagne wil Heren Loebas ervoor zorgen dat iedereen binnenkort een geluksbrenger wordt. De heren zeggen alvast “hallo” tegen vluchtelingen. Ook steden en gemeenten zoals Leuven, Veurne en Lichtervelde tonen hun groot hart en heten vluchtelingen welkom. Zij leveren alvast een extra inspanning om de jongeren een warme en veilige thuis te geven.

Klein engagement, groot gebaar. Zeg jij ook hallo?

Credits
Agency: Heren Loebas
Strategie: Link Inc
Concept en creatie: Stijn D’Hondt & Peter Van de Sijpe
Strateeg: Kristine De Smet
Video: Dennis Loquet / Frederick Deloddere