Heren Loebas zette LGBT-jongeren in uitverkoop

Crea / News

heren loebasReclame- en mediamakers verkopen ons het perfecte leven met in de hoofdrol het gelukkige feel good gezin. Helaas duiken er zelden holebi’s of transgenders op in deze ideale wereld. Nochtans zitten er heel wat jongeren op subtiele rolmodellen als deze te wachten. Naar aanleiding van The Antwerp Pride op 11 en 12 augustus werkte Heren Loebas samen met Wel Jong Niet Hetero aan een actie om holebi's en transgenders in reclamecampagnes te promoten.
heren loebasOp woensdag 8 augustus namen jongeren van Wel Jong Niet Hetero de etalage over van Peek & Cloppenburg op de Antwerpse Meir. De jongeren hadden als levende paspop, een duidelijke boodschap aan reclame- en mediamakers en riepen op tot meer zichtbaarheid van LGBT+ rolmodellen. Passanten op de Meir werden door de jongeren verleid om met hen op de foto te gaan en op die manier ‘Pride LGBT+ model’ te worden. Ze stelden zich op voor een fotoframe dat over de etalageramen gekleefd werd. De etalage kreeg een kleurrijke en dynamische uitstraling met regenboogkleuren en interactie met de mensen op straat. De foto’s werden achteraf op social media gedeeld onder de hashtag #lgbtmodel.