Het Bataljon en Veloci fietsen door het leven

Crea / News

Bizbike, het moederbedrijf die de assemblage en het ontwerp van de Veloci e-bikes op zich neemt, kwam samen met zijn verkooppartner Mediahuis aankloppen bij Het Bataljon. Bizbike en Mediahuis zochten een partner om aan de hand van een videospot de Veloci fietsen enerzijds meer in de picture te zetten en daarmee een specifieke doelgroep aan te spreken, namelijk de 55-plussers. Anderzijds was het ook belangrijk voor de klant dat het bestelproces van de e-bikes op de website van Het Nieuwsblad, en directe levering van de Veloci fietsen na bestelling, duidelijk in beeld gebracht zouden worden in de spot.

Daarnaast werd er ook een variant aangevraagd voor een jonger doelpubliek. Deze spot van 30 seconden moest zich ertoe lenen om in cinemazalen te worden getoond. Net zoals in de televisiespot moest in de cinema variant ook weer zowel het bestelproces als de levering van de Veloci fietsen duidelijk in beeld gebracht worden. Op vraag van de klant werd in deze variant het herenmodel van de fiets ook geïntroduceerd zodat allebei de modellen eens aan bod kwamen.

“Omdat de kwaliteit van de Veloci e-bikes al onmiddellijk enorm zichtbaar is op beeld was er voldoende ruimte om in de commercials de nadruk te leggen op de beleving van het product,” vertellen ze bij Het Bataljon. “We creëerden in samenspraak met Veloci twee spots, één video voor op televisie en een andere om te laten spelen in cinema’s, waarin telkens op de emotie van de kijker wordt ingespeeld.”

 

Voor de televisiespot werd gekozen voor een aangrijpend en herkenbaar verhaal waarin een oma en haar kleindochtertje de hoofdrol kregen. In de video is te zien hoe de introductie van een Veloci fiets de oma en haar kleindochter dichter bij elkaar brengt en zo bijdraagt aan unieke momenten die moeten gekoesterd worden. Met deze spot wil Het Bataljon een volledige generatie aanspreken: “we spelen in op het gevoel van een generatie van oma’s en opa’s die meer betrokken willen zijn in het leven van hun kleinkinderen. De video toont aan dat een Veloci fiets daar een grote rol in kan spelen.”

In de cinema-variant, die oogt op een iets wat jongere doelgroep, wordt er ook ingespeeld op emoties maar wel met een meer humoristische ondertoon. Alles lijkt tegen te zitten voor het hoofdpersonage, een alleenstaande man die de trainer is van een lokaal voetbalploegje, tot zijn leven onverwachts een enorme wending neemt na het aanschaffen van een Veloci fiets.

“We slaagden er dus in om de Veloci e-bikes dichter bij de consument te brengen enerzijds door scenario’s uit te kiezen die herkenbaar zijn voor velen en anderzijds door emotie en beleving centraal te plaatsen in de video’s,” besluiten ze bij het bureau.