Het Bataljon, Momkai en Kom op tegen Kanker herdefiniëren de levensgenieter
Crea / News
Belgen zijn bourgondiërs in hart en nieren. Die genietcultuur bijsturen is ploeteren door het zand. Daarom wil Kom op tegen Kanker de levensgenieter herdefiniëren, insert de Nieuwe levensgenieter. Met Momkai als trouwe bondgenoot en brein achter het concept, ging Het Bataljon op zoek naar een filmische vertaling van De Nieuwe Levensgenieter: een bon vivant die gezonde keuzes maakt, maar desalniettemin smikkelt en slurpt met goede kompanen. Een thema dat vraagt om diepgang, maar ook luchtigheid en positiviteit. Om de sfeer erin te houden.
De setdressing zette de huiselijke toon die een extra warme gloed over zich kreeg dankzij de mannen van het licht. Een behaaglijke basis om een promotiefilm te creëren die breekt met de zwaarwichtige gezondheidsboodschappen. "We werkten met levendige kleuren en een lichtvoetige vertelstijl die naadloos aansluit bij de boodschap van een hernieuwd plezier in het leven. Een visuele stijl die fris, positief en herkenbaar is," klinkt het bij Het Bataljon.
Het resultaat zet de bourgondische levensgenieter op zijn kop. De boodschap wordt rijkelijk verspreid via uitzendtijd op de openbare omroep, pre-roll ads op VRT MAX, de onmisbare social media en www.denieuwelevensgenieter.be. Ook het straatbeeld werd opgesmukt met bijkomend aangeleverde, professionele fotografie en designs van Momkai. Geen zwaarwichtig vingertje, maar een sfeervol totaalpakket dat mensen op een luchtige manier uitnodigt om bewuster te leven.