Het davert in Luik

Communication / News

In een poging om te voldoen aan de eisen van een publiek dat meer en meer openstaat voor nieuwe ervaringen, kreeg de Luikse evenementensector de afgelopen jaren een volledige make-over. Innovatie en nieuwe technologieën maken er nu integraal onderdeel van uit. Een draai van 360 graden voor sommige organisatoren die de stad nieuw leven willen inblazen. Gelukkig is het feestelijke gemoed van de Luikenaren intact gebleven. Luik heeft haar publiek, dat gehecht is aan haar grondgebied en dol op uitstapjes is, altijd kunnen bekoren. Toch zijn sommige evenementenbureaus zich bewust geworden van de noodzaak om zichzelf heruit te vinden, dit door het aanpakken van specifieke segmenten. Het doel is duidelijk: zowel binnen- als buitenland overtuigen en de Belgische initiatieven laten resoneren in het buitenland. Gericht op ontmoetingen en de nieuwsgierigheid van het publiek, kiezen organisatoren vandaag voor evenementen waarmee bezoekers zich kunnen vereenzelvigen. 

Volgens Jean-Yves Reumont, communicatie- en marketingverantwoordelijke voor festival Les Ardentes, moeten evenementenbureaus zich kunnen onderscheiden.

Lees het volledige artikel in PUB Magazine.