Jupiler - partner van de Koninklijke Belgische Voetbalbond sinds 1988 - lanceerde vandaag de #allinred-campagne voor de Rode Duivels, in aanloop naar het Europees Kampioenschap deze zomer in Frankrijk. “Geen enkel merk wekt zo’n grote associatie op met de Rode Duivels als Jupiler. De Rode Duivels zijn nummer 1 in de wereld, Jupiler nummer 1 in België. Samen zijn we trots om vaandeldrager te zijn van ons land. Onze campagne omhelst zowel de caféganger, de thuissupporter als het grote publiek dat terug massaal achter de ploeg zal staan”, zegt Sven Meeuwissen, marketingmanager bij Jupiler.
Meer dan ooit is de huidige generatie duivels in staat om iets unieks te realiseren en dit wil Jupiler dan ook ten volle ondersteunen. Hoe? Jupiler wil heel het land verenigen en rood kleuren, als één rood blok achter de ploeg. Dit met behulp van oa. een tv-campagne, supportersmateriaal en -acties voor de horeca en unieke gadgets en promo’s voor de retail. Het grote publiek zal zich dankzij een online campagne ook volledig in het rood kunnen tooien. Iedereen klaar voor de strijd!
Via een online campagne zullen diverse tools aan het grote publiek aangeboden worden om dat rode gevoel op te roepen en te verspreiden. Zo komt er een downloadbare #ALLINRED-coverfoto voor gebruik op sociale media. Via de Jupiler Facepainter zal je naar analogie met het campagnebeeld ook een profielfoto van jezelf kunnen inladen en deze bewerken door verfstrepen op je gezicht aan te brengen. De Jupiler-fan kan zich dan volledig één voelen met de Rode Duivels.
Het lead agency voor de hele campagne is Famous. Voor de activatie - retail en horeca worden heel uitgebreid bij de campagne betrokken - wordt een beroep gedaan op Demonstrate (en voor de PR op Peppermint).
De campagne start in maart, maar vanavond wordt, bij wijze van stunt, het Atomium helemaal in het rood gezet. #allinred, juist...
https://www.youtube.com/watch?v=sMmAQYVhm_U