Het huwelijk Vivendi - Havas door de ogen van Christian de La Villehuchet

Vivendi wil de aandelen kopen die Vincent Bolloré, bestuursvoorzitter van het bedrijf, heeft in groep Havas, dat onder leiding staat van zijn zoon Yannick Bolloré. Een aanpak die mikt op de integratie van een communicatie-activiteit met een content-activiteit. We zagen WPP reeds aandelen nemen in Vice Media, Altice in Teads… De convergentie van vakgebieden is in de mode. Maar in Frankrijk roept deze fusie vragen op. Sommigen spreken zelfs van een risico op belangenconflicten en beperkte synergieën.
Op Belgisch niveau zal dit huwelijk “geen operationele betrokkenheid” hebben, legt Christian de La Villehuchet ons uit, chief integration officer bij Havas en ceo van Havas voor de Benelux, de Scandinavische landen en Rusland. “Ik ben verheugd! Commercieel gezien hebben merken de nood om meer inhoud aan hun publiek te bieden. En om meer ervaringen te bieden waardoor mensen gepassioneerd zijn, zoals muziek, games, entertainment, en dat alles met mobiele ondersteuning.” En ter verduidelijking: “Als de deal gesloten wordt, kunnen we met Vivendi (Universal, Ubisoft, Canal+ enz…) echt het aanbod van de merken versterken. Dit zal ons toelaten om het aanbod nog moderner en completer te maken over de hele markt!”
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]