Vivendi wil de aandelen kopen die Vincent Bolloré, bestuursvoorzitter van het bedrijf, heeft in groep Havas, dat onder leiding staat van zijn zoon Yannick Bolloré. Een aanpak die mikt op de integratie van een communicatie-activiteit met een content-activiteit. We zagen WPP reeds aandelen nemen in Vice Media, Altice in Teads… De convergentie van vakgebieden is in de mode. Maar in Frankrijk roept deze fusie vragen op. Sommigen spreken zelfs van een risico op belangenconflicten en beperkte synergieën.
Op Belgisch niveau zal dit huwelijk “geen operationele betrokkenheid” hebben, legt Christian de La Villehuchet ons uit, chief integration officer bij Havas en ceo van Havas voor de Benelux, de Scandinavische landen en Rusland. “Ik ben verheugd! Commercieel gezien hebben merken de nood om meer inhoud aan hun publiek te bieden. En om meer ervaringen te bieden waardoor mensen gepassioneerd zijn, zoals muziek, games, entertainment, en dat alles met mobiele ondersteuning.” En ter verduidelijking: “Als de deal gesloten wordt, kunnen we met Vivendi (Universal, Ubisoft, Canal+ enz…) echt het aanbod van de merken versterken. Dit zal ons toelaten om het aanbod nog moderner en completer te maken over de hele markt!”
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]