Het klikt bij Lucy & Brightfish

Crea / News

 
BrightfishBrightfish pakt vanaf begin volgend jaar uit met een bijzondere promo: boek tussen januari en juni een cinemaspot van 60 seconden of langer voor de prijs van 30 seconden. Om deze uitzonderlijke promotie onder de aandacht van adverteerders en mediabureaus te brengen, bedacht Lucy 'The Curiosity Click'. Deze e-mailcampagne speelt in op de nieuwsgierigheid van adverteerders, zeker als het gaat over cinemaspots van de concurrentie. “Mediabureaus en adverteerders kregen een WeTransfer toegestuurd die bedoeld leek voor één van hun concurrenten. Bij Engie kregen ze een WeTransfer voor Luminus, bij ING eentje van BNP Paribas Fortis,… En dan was het vol spanning afwachten wie eens ging kijken naar de cinemaspot van de concurrentie,” legt Thomas Vuerinckx, account manager bij Lucy, uit.
De campagne heeft de nieuwsgierigheid kunnen prikkelen. 49,2% van de adverteerders en 66,7% van de mediabureaus hebben op de WeTransfer-link geklikt, de video gedownload en de bioscooppromo over de long format gezien. In vergelijking met de algemene benchmark voor directe e-mails bij communicatieprofessionals (1,74% clickrate volgens MailChimp) is dit een opvallend resultaat.

Credits
Client: Brightfish
Marketing Director: Sylvia Van Cauteren
Marketing Manager: Joanna Leung
Market & Research Manager: Guy Spaey
Agency: Lucy
Creative Directors: Iwein Vandevyver & Laurent Dochy
Creatives: Iwein Vandevyver, Laurent Dochy, Tom Jacobs, Jonas Marysse
Director of Brand Management: Jonas De Wit
Account Manager: Thomas Vuerinckx
Copywriter FR: Hugues Vanden Steen
Webdesign & development: Grove Lust
RTV Production
Production company: Fledge.tv
RTV producer: Roeland Jeangout
Sound: 4audio