Het Laatste Nieuws, De Morgen en bijlagen in een nieuw jasje

Media / News

Sinds dinsdag 29 maart zitten de papieren kranten van Het Laatste Nieuws en De Morgen in een nieuw jasje. Wat mag je verwachten? Meer content op een handiger formaat en vernieuwde ‘under seal’ mogelijkheden voor adverteerders. Tijd voor een overzicht. Beide kranten kregen een nieuwe look & feel. Het formaat is aangepast en het lettertype staat een tikkeltje groter, met meer witruimte tussen de regels, zodat de artikels aangenamer lezen. Zo komt de kwaliteitsjournalistiek van beide kranten nog meer tot zijn recht.

Het Laatste Nieuws maakt in de vernieuwde krant meer plaats voor regionaal nieuws en sport. Het sportnieuws zit nog steeds in een handig, uitneembaar katern. De weekendkrant krijgt voortaan één dik weekendkatern, Mijn Weekend, met interviews, reportages en diepgaande analyses. En 16 extra pagina’s en een shiny cover, dat is nieuw bij nina. Het weekendmagazine staat vol persoonlijke verhalen, nieuwe inzichten en de laatste trends op vlak van koken, reizen, interieur en lifestyle.

De Morgen krijgt een aantrekkelijke, frisse vormgeving en meer ruimte voor nieuws en duiding. Er komt ook een nieuwe, driekoppige hoofdredactie. Iedere weekdag is er voortaan Het vrije leven, een uitneembaar katern in het hart van de krant met verhalen over cultuur, media, duurzaamheid, zingeving, geld, tech en tv. Ook nieuw is dat Boeken, naast het vertrouwde Zeno, een volwaardig katern krijgt in de weekendkrant. Het dm.magazine blijft op post. Ook de werking van de bijlagen verandert lichtjes. Doorheen de week is het niet meer mogelijk om bijlagen toe te voegen, maar in het weekend kunnen ze wel bij de krantenmagazines nina en dm.magazine verschijnen. Beide magazines verschijnen twee keer per maand under seal en exclusieve samenwerkingen zijn mogelijk.

Bij de vernieuwing van De Morgen hoort een campagne van Mortierbrigade. De nieuwe positionering die het bureau drie jaar geleden lanceerde, wordt dus verder uitgediept. De Morgen brengt duidelijkheid, maar nu op twee niveaus: de wereld en je leefwereld. Om deze dubbele rol duidelijk te maken, creëerde Mortierbrigade een nieuw langetermijnconcept. De aankondiging van de vernieuwde krant is de eerste uiting. De nieuwe campagne werd geproduceerd in samenwerking met De Kwekerij en Brandy, en wordt uitgerold in tv, print, radio, social en online.