Het MEC plus ultra voor 2020

MEC_Logo

Communication / News

MEC_Logo

Technologie ontwikkelt zich steeds sneller. Het bedrijf en de mensen die er werkzaam zijn, moeten zich voortdurend aanpassen aan het ritme van de technologische vooruitgang om hun voortbestaan veilig te stellen. De markt kent op haar beurt ook een sterke en niet aflatende evolutie: de concurrenten van vandaag zijn niet noodzakelijkerwijs de concurrenten van morgen. Hun plaats wordt meer en meer ingenomen door start-ups die innovaties met potentieel op de markt brengen. De veroudering van onze bevolking vormt tot slot een ander belangrijk element waarmee tussen nu en 2020 sterk rekening zal moeten gehouden worden. Dit zal zich vertalen in een vermindering van de actieve bevolking enerzijds, dat deels zal worden opgevangen door innovaties die minder werknemers vereisen, maar ook in de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten voor de oudere leeftijdsgroep - die zwaarder en zwaarder in de bevolkingsstructuur zal doorwegen anderzijds.

Met deze elementen in het achterhoofd maakte MEC in haar nieuwste spot een gedurfde sprong voorwaarts naar de consumer journey in 2020. De video verplaatst de kijkers in de consument van morgen, die ten volle zal genieten van de technologische vernieuwingen in een hypergeconnecteerde wereld - waar elk voorwerp als een mogelijk scherm fungeert - maar ook waarin het individu meer en meer tijd zal uittrekken voor zichzelf, hobby’s en mediagebruik.

Met deze spot - en nog tal van andere initiatieven - wil MEC haar partners tonen dat haar teams er klaar voor zijn om hen te begeleiden naar de toekomst. Het agentschap ontwikkelde en implementeerde al meerdere oplossingen om op deze macro-economische evoluties én het wijzigende mediagebruik in te spelen. De producten en oplossingen in kwestie focussen op geo-targeting, doorgedreven gepersonaliseerde verspreiding van boodschappen en predictieve marketing - met onder meer de nieuwe tool MEC Velocity.

MEC zal haar nieuwe spot nog deze maand via een b-to-b-campagne verspreiden. Via deze link kunt u ze nu al bekijken.