We letten vandaag allemaal wat meer op wat we eten. En tegelijk letten we ook op ons budget. Maar kwaliteit, dat betaal je. Om dat te verhelpen heeft Carrefour zijn eigen merkproducten ontwikkeld volgens een eenvoudig principe: kleine prijzen met grootse principes. De Carrefour-producten hebben een lager zoutgehalte, zijn nietrietvrij, Belgisch en bio. Carrefour bant ook 120 omstreden stoffen, dat is meer dan officieel aanbevolen. Al deze producten worden ontwikkeld in samenwerking met voedingsdeskundigen, ze worden getest en goedgekeurd door de klanten en ze zijn betaalbaar voor iedereen. Kortom, met het merk Carrefour koop je producten met grootse principes terwijl je toch je budget respecteert.
Om dat in de verf te zetten hebben Carrefour en bureau Publicis Groupe een campagne opgezet die de mythe ontkracht dat kwaliteit per se duur is. De film, radiospot en content voor sociale media tonen scènes uit het dagelijks leven waarin mensen ervan overtuigd zijn dat kwaliteit onbetaalbaar is. Hun gezinsleden bewijzen op grappige wijze dat ze ongelijk hebben. De campagne omvat ook posters en banners waarop de producten, hun kwaliteit en prijs worden belicht. Kiezen tussen prijs en kwaliteit hoeft dus niet meer, want met het merk Carrefour koop je producten met grootse principes voor een kleine prijs.
Credits
Client (brand & contacts): Carrefour Belgium - Sophie Lerouge, Natacha Pierard, Charlotte Lombard, Daphné Monteyne, Céline Wildschutz
Client Lead: Valérie Fabbri
Account Director: Anaïs Lavie
Account Manager: Angela De Grève
Account Executive: Lotte Dillen
Strategy Director: Yves Van Landeghem
Brand & Campaign Strategist: Lise Tran
Connection Planner: Anthony O’Donnell
Creative Director: Laurence Vandeputte
Senior Creatives: Sebastien Stevens & Bill Bilquin
Copywriter FR: Bill Bilquin
Copywriter NL: Wim Corremans
Content Director: Lode Vochten
Content Creators: Louise Vankueken, Joris Van der Plaetsen
Creative Designers: Natacha De Nauw, Jean-Christophe Bouchat
Creative Retoucher: Frédéric Dupont
Sr Chromist & Retoucher: Francois Baudon
Sr Infographist: Thierry Staes
Art Buyer: Marc Van Buggenhout
Moving Images Lead: Marc Van Buggenhout
Moving Images Producer: Daan Feytongs
External partners:
Film Production Lovo
Director: Manu Coeman
Photographer: The Pickles
Sound production: Bleu Nuit
Partners: So Buzzy, Havas Media, Add Retail
Business Development & Online Community Manager bij TADA
WIE ZIJN WE? TADA is een voortdurend groeiend lerend netwerk, dat bekend staat om […]
Market Intelligence Executive (media research) bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
Expert Business Intelligence bij VAR
OVER VAR Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]
CLIENT SERVICES EXECUTIVE (SALES SUPPORT) bij VAR
Over Var Var, de reclameregie van de VRT, positioneert zich als ‘matchmaker’ voor […]