Het merk Carrefour: kleine prijzen met grootse principes

Crea / News

We letten vandaag allemaal wat meer op wat we eten. En tegelijk letten we ook op ons budget. Maar kwaliteit, dat betaal je. Om dat te verhelpen heeft Carrefour zijn eigen merkproducten ontwikkeld volgens een eenvoudig principe: kleine prijzen met grootse principes. De Carrefour-producten hebben een lager zoutgehalte, zijn nietrietvrij, Belgisch en bio. Carrefour bant ook 120 omstreden stoffen, dat is meer dan officieel aanbevolen. Al deze producten worden ontwikkeld in samenwerking met voedingsdeskundigen, ze worden getest en goedgekeurd door de klanten en ze zijn betaalbaar voor iedereen. Kortom, met het merk Carrefour koop je producten met grootse principes terwijl je toch je budget respecteert.

Om dat in de verf te zetten hebben Carrefour en bureau Publicis Groupe een campagne opgezet die de mythe ontkracht dat kwaliteit per se duur is. De film, radiospot en content voor sociale media tonen scènes uit het dagelijks leven waarin mensen ervan overtuigd zijn dat kwaliteit onbetaalbaar is. Hun gezinsleden bewijzen op grappige wijze dat ze ongelijk hebben. De campagne omvat ook posters en banners waarop de producten, hun kwaliteit en prijs worden belicht. Kiezen tussen prijs en kwaliteit hoeft dus niet meer, want met het merk Carrefour koop je producten met grootse principes voor een kleine prijs.

Credits

Client (brand & contacts): Carrefour Belgium - Sophie Lerouge, Natacha Pierard, Charlotte Lombard, Daphné Monteyne, Céline Wildschutz

Client Lead: Valérie Fabbri

Account Director: Anaïs Lavie

Account Manager: Angela De Grève

Account Executive: Lotte Dillen

Strategy Director: Yves Van Landeghem

Brand & Campaign Strategist: Lise Tran

Connection Planner: Anthony O’Donnell

Creative Director: Laurence Vandeputte

Senior Creatives: Sebastien Stevens & Bill Bilquin

Copywriter FR: Bill Bilquin

Copywriter NL: Wim Corremans

Content Director: Lode Vochten

Content Creators: Louise Vankueken, Joris Van der Plaetsen

Creative Designers: Natacha De Nauw, Jean-Christophe Bouchat

Creative Retoucher: Frédéric Dupont

Sr Chromist & Retoucher: Francois Baudon

Sr Infographist: Thierry Staes

Art Buyer: Marc Van Buggenhout

Moving Images Lead: Marc Van Buggenhout

Moving Images Producer: Daan Feytongs

External partners:

Film Production Lovo

Director: Manu Coeman

Photographer: The Pickles

Sound production: Bleu Nuit

Partners: So Buzzy, Havas Media, Add Retail