Het nieuwe medium Check? Check!

Media / News

checkCobelfra SA, (eigendom van RTL group en Lemaire Electronics), de uitgever van Radio Contact, sloeg de handen in elkaar met Digizik (virale video's, muziek) en het artistieke bureau Back In The Days (management, boeking , label en evenementen) voor de lancering van Check, een nieuw 100% webmerk.

Check is een nieuw platform voor stedelijke culturen. Het is een stedelijke medium, niet te verwarren met het recente merk van RTBF, Tarmac, dat eerder een hiphop medium is. Op Check zal er  naast culturele programma's vooral rap te horen zijn. « We willen al lang een dergelijk medium lanceren. Toen we een paar jaar geleden begonnen brainstormen, waren er niet veel gelijksoortige projecten in Franstalig België. Het is lang geleden dat we een dergelijke media wilden lanceren. Een paar jaar geleden, toen we begonnen na te denken over een dergelijk project, waren er niet veel van dergelijke ervaringen in het Franstalige België. En dan kwam Tarmac, maar dan met een andere missie. Check kan je beter vergelijken met een medium als VICE. Wat ons drijft is de nieuwsgierigheid naar het tijdperk waarin we vandaag leven, » vertelt journalist Martin Vachiery. « Het zal dus een medium zijn dat evolueert met zijn tijd. Het zal niet gericht zijn op een bepaalde generatie, maar eerder op een “street” mindset. We richten ons op 14 tot 77 jarigen of zelfs ouder. »
checkVanuit het oogpunt van het businessmodel wil Check profiteren van het mediabeheer van RTL Belgium, IP, omdat Check nu deel uitmaakt van de groep. Het idee is om aan brand entertainment en native advertising te doen en daarnaast ook originele content te brengen. « Het zal een goede match zijn tussen merk en product. Dit is een geweldige uitdaging, een interessant project voor ons! We zullen reclamepartners zoeken die erg in overeenstemming zijn met de dezelfde mindset, hoewel we open staan voor iedereen, » zegt Denis Masquellier, general manager van IP Belgium.
Elsa Fralon, Martin Vachiery, et Caballero (c)Guillaume Kayacan