Het Nieuwsblad en LDV United gaan op café

Crea / News

HNB_HBCVV_print1Ook dit jaar gaat Het Nieuwsblad weer op zoek naar Het Beste Café Van Vlaanderen. En dat is niet per se het café met de best getapte pinten of het mooiste interieur. Neen, dat is het café dat aanvoelt als een tweede thuis. Waar die pint voor jou het best smaakt. Vertrekkend vanuit deze gedachte creëerde LDV United een ode aan de imperfecties van onze geliefkoosde cafés. Creatief directeur Dries De bruyn: “De liefde voor ons café maakt ons blind voor de gebreken die er soms zijn. Zoals die te korte tafelpoot of de soms te grote schuimkraag. Maar door de liefde en warmte die we krijgen van onze stamkroeg zien we al deze gebreken niet meer. En net daarom kan elk café Het Beste Van Vlaanderen worden.”HNB_HBCVV_print4B
In film wordt deze ode in een fris jasje gestoken. In een flitsende spot komen allerlei herkenbare gebreken aan bod. Door gebruik te maken van herhaling ontdekt de kijker telkens nieuwe imperfecties. De pompende beats en typische jaren ‘90 zoom zetten het dynamische karakter van de spot extra kracht bij. In radio wordt er beschreven hoe, in theorie, Het Beste Café Van Vlaanderen eruit zou moeten zien. Vervolgens wordt de luisteraar geconfronteerd met de harde, maar charmevolle realiteit. Deze realiteit vormt tevens de basis voor de uitingen in print...HNB_HBCVV_print3
Stemmen kan via de gratis app van Het Nieuwsblad. Op dinsdag 27 november wordt de winnaar met de nodige toeters en bellen bekendgemaakt.


CREDITS
CLIENT: Het Nieuwsblad
AGENCY: LDV United
CONTACT CLIENT: Kristof Saerens, Dries Vereecke, Jens Van Rompaye
ACCOUNT TEAM: Dimitri Mundorff, Ineke Beeckmans, Innie Tran
STRATEGY: Jef Raeman, Lorien Verachtert
CREATIVE DIRECTION: Kristof Snels, Dries De bruyn, Dennis Vandewalle
CREATION: Jannis Min Jou, Thomas De Boeck
PRODUCTION: Wenneker, Raygun
DIRECTOR: Henk Loorbach
DOP: David Doom
SOUND & MUSIC: Tommy Puntman
PHOTOGRAPHY: Wim Van de Genachte
HNB_HBCVV_print2