Het Nieuwsblad laat emoji's los op het EK

Gisteren speelden de Rode Duivels dus hun eerste EK-wedstrijd sinds 19 juni 2000. Toen stond onze huidige coach nog in de basis samen met Eric Deflandre, Joos Valgaeren en andere Verheyens. Je begrijpt ons punt. Het is even geleden.
Het WK 2014 was een mooie opwarmer, maar nu moet het gebeuren. Na al dat wachten, staan de emoties op ontploffen. Het Belgische voetbalhart springt bijna uit de borst. Zeker nu de eerste match werd verloren. Maar geen paniek! En dus creëerde LDV United samen met Het Nieuwsblad 80 EK-moji’s voor de voetbalfan. Zo kan iedereen zijn of haar voetbalgevoelens delen met de wereld. Want waar het hart van vol zit, loopt ook de smartphone van over. Alleen miste de voetbalfan daar nog de juiste emoji’s voor.
Je tactisch inzicht delen via Messenger, de arbiter de les lezen in een WhatsApp-groepje met de vrienden of een doelpunt vieren met één rake sms, dat zal vanaf nu gaan zoals het hoort. LDV United en Het Nieuwsblad kropen in het hoofd van de voetbalfan en creëerden voor verschillende spelers, emoties en wedstrijdfases emoji’s. Het enige dat je moet doen, is via de applicatie van Het Nieuwsblad - dat je kan downloaden via App Store en Google Play- het EK-moji toetsenbord op je smartphone installeren en je emoties de vrije loop laten tijdens de wedstrijden van de Belgen.
De campagne zet meteen de nieuwe claim 'Voetbal begint bij Het Nieuwsblad' kracht bij en wordt tijdens het EK dagelijks ondersteund door social posts, Youtube-'pre-roll's bij specifieke skill-movies van populaire Duivels en top-topicalprints.
Daarnaast wordt de EK-campagne van Het Nieuwsblad vervolledigd door drie radiospots die de Matchday Fan aankondigen, telkens op de dag dat de Belgen spelen.
Credits
Client: Het Nieuwsblad
Agency: LDV United
Contact client: Dries Vereecke, Jullie Bruggeman
Account: Jullie Oostvogels, Innie Tran
Strategy: Marijn Buijs
Creative Director: Kristof Snels
Creation: Dennis Vandewalle, Dries De bruyn
Design: Jeffrey Uten, Niki Desiron
Digital producer: Nick Gorrebeeck
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]