LDV United geeft Het Nieuwsblad duwtje
(Update 26 oktober) Sinds vorige week herkent u Het Nieuwsblad aan een vernieuwde en frisse lay-out. De nieuwe vormgeving maakt het mogelijk om over alle platformen heen, variatie en creativiteit te brengen, en er tegelijkertijd voor te zorgen dat de lezer instinctief zijn weg vindt. Door duidelijke keuzes te maken in de grote stukken en het belangrijkste nieuws telkens van een kader te voorzien, merkt de lezer meteen waar de focus van een pagina ligt.
Bij deze vernieuwde vormgeving hoort ook een nieuw logo. Het nieuwe logo bestaat uit een combinatie van het oude merkbeeld en een grote N. De N als stijlelement heeft als doel de herkenbaarheid op de smartphone, op de tablet of in de krantenwinkel te vergroten.
“De tijden veranderen en dus ook Het Nieuwsblad. We houden daarbij één doel voor ogen: onze lezers elke dag weer een relevante krant bieden. Aan de essentie is dus niets veranderd. Het Nieuwsblad blijft een betrouwbare, toegankelijke en betrokken krant die dicht bij haar lezers staat. Alleen proberen we dit met de vernieuwde krant gewoon nog wat beter te doen,” aldus Liesbeth Van Impe, hoofdredacteur Het Nieuwsblad.
Naast een vormelijke vernieuwing maakt Het Nieuwsblad voortaan ook extra ruimte voor lees- en kijkmomenten met meerwaarde. Buitenland, politiek en economie worden versterkt. Daarnaast is er opnieuw ruimte voor cultuur met recensies die de lezers wegwijs maken in het brede aanbod. Liesbeth Van Impe: “In tijden van gratis nieuws blijven elke dag meer dan één miljoen lezers van Het Nieuwsblad ervoor kiezen om voor de krant te betalen. Ze doen dat omdat ze weten dat ze meer krijgen. In de nieuwe krant maken we dan ook ruimte vrij voor extra verdieping.” Sport- en regionieuws zijn meer dan ooit speerpunten. Het uitneembare Sportwereld-katern kreeg een zeer dynamische vormgeving. Maar ook het regio-katern is vanaf nu uitneembaar en kreeg een prominentere plaats in de krant. Regionieuws en regionaal sportnieuws vormen voortaan samen een katern dat lezers elke dag alles biedt wat de eigen streek beroert. En omdat bij een vernieuwde krant natuurlijk ook een nieuwe reclamecampagne hoort, deed Het Nieuwsblad beroep op LDV United. Het resultaat daarvan kunt u hieronder bekijken.