Het Nieuwsblad geeft de verkiezingen kleur

Crea / News

HNB_Verkiezingen_PRINT_A3_c Op 14/10 trekken we weer naar het stemhokje om een nieuw gemeentebestuur te kiezen. Geen evidente keuze. En dat weet ook Het Nieuwsblad. Met de campagne: “Het Nieuwsblad geeft de verkiezingen kleur” wil de krant een gids zijn voor de kiezer in deze vaak complexe materie. En aantonen dat lokale partijen niet altijd overeenstemmen met de politieke kleur die ze vertegenwoordigen. Dit vormde dan ook de leidraad doorheen de campagne. HNB_Verkiezingen_PRINT_A3_bHet Nieuwsblad geeft met de hulp van LDV United op originele wijze een inkijk in het politieke landschap van de Vlaamse gemeenten. En toont naast de traditionele kleuren die we kennen ook de nieuwe tinten en overtuigingen die zich vormen. De gedachtegang achter de campagne wordt kleurrijk uitgebeeld in een frisse en opvallende tv-spot. Opvallend 3D motion design dat werd gerealiseerd in samenwerking met Lion Beach. De krant tracht op deze manier de gemeentepolitiek weer de nodige sérieux te geven die het verdient. HNB_Verkiezingen_PRINT_A3_dJannis Min Jou, art director: “De klant wilde op een relevante en onderscheidende manier over de verkiezingen communiceren. En hoopt met de campagne interesse in de gemeentepolitiek aan te wakkeren, want nog steeds liggen te weinig mensen er wakker van. Daarom kozen we voor een visuele stijl die opvalt tussen alle andere reclame-uitingen. Een waarvan we denken die onze doelgroep zeker zal aanspreken. Net omdat het zo een frisse blik werpt op de politiek van vandaag.”HNB_Verkiezingen_PRINT_A3_e
In radio en print wordt de campagne hard gemaakt aan de hand van concrete voorbeelden. Hiervoor werd nauw samengewerkt met de redactie van Het Nieuwsblad. Online worden maar liefst 90 custom social video’s ingezet die telkens inspelen op specifieke onderwerpen die leven in de gemeenten. Deze werden verzameld uit regionale artikels van Het Nieuwsblad en de online stemcheck, die bijna voor elke Vlaamse gemeente op maat gemaakt werd.

CREDITS
CLIENT: Het Nieuwsblad
AGENCY: LDV United
CONTACT CLIENT: Kristof Saerens, Dries Vereecke
ACCOUNT TEAM: Ineke Beeckmans, Innie Tran, Dimitri Mundorff
STRATEGY: Jef Raeman
CREATIVE DIRECTION: Kristof Snels, Dries De bruyn, Dennis Vandewalle
CREATION: Jannis Min Jou, Thomas De Boeck
PRODUCTION: Lion Beach, Raygun
SOUND: Daan Schepers