Douwe Egberts lanceert met BBDO een campagne die zal leiden tot grote discussies en zelfs tot schaterlachen, vooral binnen gezinnen. Het bekende koffiemerk heeft zijn beroemde baseline “Het ruikt hier naar Douwe Egberts ” tot leven gebracht om ‘m kracht bij te zetten, en heel actuele onderwerpen onder de aandacht te brengen met emotie.
Zo nodigt Douwe Egberts mensen uit om bij een kopje koffie meer te vertellen over de onderwerpen die hen na aan het hart liggen. Omdat we allemaal iets hebben om te delen. De eerste onderwerpen die aan bod kwamen, zijn nieuw samengestelde gezinnen, ouder-kindrelaties en vriendschappen. Andere thema's komen de rest van het jaar aan de beurt. De beelden werden geshoot door fotograaf Fra Bonasia. De campagne is te zien via affichage, digitale OOH en op sociale media.
CREDITS
Client: Douwe Egberts
Contacts: Vanessa Barba, Oriana Servais, Kristel Bruwiers
Agency: BBDO Belgium
Creative Director: Antoinette Ribas
Creatives: Louise Cornet, Loup Delpierre
Copywriter NL: Philippe Mertens
Creatives interns: Carole-Anne Verlende, Chloé Rouffart
Account team: Ward Braeckevelt, Lisa Eelen, Ellen Van den Broeck
Head of brand strategy: Aurélie Russanowski
Design Director: Eric Leurquin
Graphic design: Christophe Malotaux
Retouching: Tom Vandewiele, Jelle Vandenbruaene
Typographic art and design: Pieter Boels
Head of RTV: Patricia Van De Kerckhove
RTV Producer: Marta Michna
Production company: Karat
Photographer: Fra Bonasia
Editor: Jasper Vanhauwaert, Anton Ceuppens
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]