Deutsche Bank Private Banking wil met een nieuwe campagne focussen op zijn expertise en aanwezigheid in 70 financiële centra wereldwijd. Hierdoor beschikken de private bankers en portefeuillebeheerders in real-time over alle nodige informatie om beleggingsadvies te geven. Om deze troef uit te spelen ontwikkelde Ogilvy&Social.Lab een ‘vlindereffect’-campagne. De campagne vertelt het verhaal van 4 gewone mensen, die ergens in de wereld een schijnbaar onbeduidende handeling doen en zo invloed uitoefenen op de Belgische vermogens. Een voorbeeld? Rinku droomt van meer dan schoenen herstellen. En dat zal invloed hebben op uw vermogen. Deze twee gebeurtenissen hebben a priori niets met elkaar te maken, maar de campagne toont dat alles gelinkt is.
Het bureau ontwikkelde voor de sociale media een video over Rinku die letterlijk het domino-effect toont van haar beslissing om iets te veranderen in haar leven. Retargeting met een videocarrousel toont verschillende intrigerende invalshoeken die de surfer uitnodigen om te klikken en het hele verhaal te ontdekken. In de radiospots krijgen de verhalen van Rinku, Søren, Juan en Edward ruim de tijd, 45 seconden, om helemaal verteld te worden. In de vier verschillende advertenties spelen de natuurlijke portretten de hoofdrol. De campagne loopt ook op banners en in publireportages.
Credits:
Agency: Ogilvy&Social.Lab
Creation: Sébastien Stevens, Jean-François Dooms, Bill Bilquin
Creative Director: Mathieu Cardon
Strategy: Jakub Hodbod, Julie Frederickx
Account Director: Sabrina Schuller
Account Executive: Caroline Keutgens
Clients: Denis Henet, Nancy Van Zeebroeck, Lienert Van Coillie
Sound production: Sonicville
Video production: Eternitease