“Hey Kate, lanceer een campagne voor KBC”
Met Kate, de nieuwe digitale KBC-assistent, zorgt de bank-verzekeraar voor een innovatieve stap in haar digitale transformatie. Kate leidt namelijk niet alleen de bankzaken en verzekeringen van KBC-klanten in goeie banen, maar vindt ook persoonlijke documenten terug, koopt een trein- of busticket én doet besparingsvoorstellen. TBWA en Mindshare stonden in voor de lancering van Kate in ons land.
Met de lancering van Kate schakelt KBC alweer een versnelling hoger in haar klantenbeleving. Met de nieuwe digitale KBC-assistent laat KBC haar klanten namelijk tijd en geld besparen. Zo helpt Kate bijvoorbeeld om een betaling te doen, vertelt of het loon is gestort, en kan Kate het verzekeringsbewijs van de wagen tonen. Kate werkt zowel via chat als via spraak. Kate biedt ook 'proactieve diensten' aan. Op die manier krijgen KBC-klanten persoonlijke voorstellen, bijvoorbeeld om te besparen op hun energiefactuur. Was er een storm in de buurt? Dan zal Kate vragen of er schade was en helpen om een schadeaangifte in te dienen.
Voor de introductie van Kate in België creëerde TBWA een campagne met een hoog lanceringsgevoel; de focus van de creatie ligt op de functionaliteiten. Het innovatieve karakter van Kate werd op een speelse manier meegenomen in alle media. De reclamespot werd geregisseerd door Jeroen Mol, in een productie van Czar, en is volledig in België gedraaid.
Kate zal de komende dagen overal opduiken. In de mediastrategie, uitgewerkt door Mindshare, wisselen generieke en contextuele inlassingen elkaar af. In tv, radio en print kan België al een eerste keer kennismaken met Kate. In de slimme digitale OOH én digitaal speelt men in op de verschillende gebruiksmomenten.
CREDITS KBC KATE
CLIENT
Client: KBC
Client Contact: Valérie Bracke
CREATION:
Executive Creative Director: Jan Macken
Creative team: Greg Van Buggenhout & Kenn Van Lijsebeth
Copywriter FR: Wilfrid Morin
ACCOUNT:
Client Services Director: Jochen De Greef
Account Director: Charlotte Smedts
STRATEGY:
Chief Strategy Officer: Bert Denis
Strategic Director: Stéphanie Vercruysse
Integrated Brand Strategist: Laura De Deurwaerder
AGENCY TV PRODUCER
Mieke Vandewalle
PRODUCTION COMPANY TVC: CZAR
Executive Producer: Eurydice Gysel
Producer: Lander Engels, Maarten De Sutter
Regisseur: Jeroen Mol
DOP: Bjorn Charpentier, Lieven Van Baelen
POST-PRODUCTION TVC:MAKE
Post-producer: Mieke Vandewalle, Greet Van Thillo
Offline: Gert Van Berckelaer
VFX: Flow Post-production, Czar
Online: Enzo Piccinato, Stijn Van Assche
Grading: Tom Mulder
Sound: Jan Pollet, Gwenn Nicolaij
RADIO PRODUCTION COMPANY:MAKE
Producer: Raf Cyran
Sound: Jan Pollet, Gwenn Nicolaij