HighCo plaatst digitale kiosken bij Carrefour

Innovation / News / Retail

HighCo Shelf Service is het brein achter de innovatieve digitale communicatieoplossing die voortaan in alle Carrefours van het land (behalve franchisewinkels) zal worden ingezet. Dit najaar worden de 45 Hypermarkten en 39 Carrefour Markets van de keten uitgerust met 129 digitale kiosken (2 per Hyper en 1 per Market). Dit innoverende snufje staat nu ter beschikking van de klanten. De digitale kiosken (of interactieve terminals) bevinden zich vlakbij de ingang van de winkels en springen meteen in het oog. Elke kiosk bestaat uit twee onderdelen en staat op een strategische positie met als doel de aandacht van de volledige bezoekersstroom te trekken.

HIGHCO Carrefour-2

Bovenaan staat een groot 55-inch hd-scherm dat reclameboodschappen en promoties weergeeft, die gegarandeerd een impact zullen hebben. Het is namelijk zo dat 76% van alle aankoopbeslissingen in de winkel zelf worden genomen. Dit scherm biedt alle merken een kwalitatief reclamekanaal, net voor de klant tussen de rekken stapt.

Onderaan vindt u de interactieve terminal, die bestaat uit een 32-inch touchscreen dat de klanten een reeks nieuwe diensten met toegevoegde waarde biedt. Zo kan men er (gepersonaliseerde) kortingsbonnen of getrouwheidscheques afdrukken (bij Carrefour hebt u recht op een bonuscheque van 5 euro als u 500 punten verzamelt), het winkelplan raadplegen om een bepaalde productcategorie terug te vinden, een feedbackformulier invullen om opmerkingen of suggesties meteen door te geven aan de winkelmanager en nog veel meer. “De digitale kiosk is een uiterst intuïtief hulpmiddel, dat door iedereen kan worden gebruikt. Hij heeft niet enkel een mooi design en is gemaakt met kwaliteitsmaterialen, maar heeft vooral als doel het leven van de klant makkelijker te maken door hem of haar zelf toegang te verlenen tot een aantal diensten en voordelen voordat hij of zij de winkel binnenstapt,” zegt Sébastien Lemmens, business development manager bij HighCo Shelf Service. Dankzij de optimale ergonomie van het interactieve scherm duurt het voor elke koopjesjager niet langer dan 1 of 2 minuten om zijn of haar getrouwheidscheque te innen of kortingsbonnen af te drukken.

HighCo Carrefour 1

“Wij zijn bijzonder verheugd dat Carrefour ons heeft uitgekozen als partner om dit systeem op nationaal niveau in te zetten. Op die manier positioneert Carrefour zich als voorloper op het gebied van interactiviteit met de klant in het verkooppunt en tonen zij aan dat digitale communicatie nieuwe diensten kan genereren en tegelijk zowel de klanten als het personeel een hoop tijd kan besparen,” besluit Lemmens.