Na een openbare aanbesteding hebben equal.brussels en Cocom het bureau Hilarious, in samenwerking met regisseur en fotograaf Pierre Pironet, belast met de uitvoering van een 360°-campagne die de problemen van eenoudergezinnen in Brussel in de kijker zet.
Er zijn ongeveer 65.000 eenoudergezinnen in Brussel. Dit betekent dat ouders dagelijks twee rollen op zich moeten nemen. Hilarious heeft zijn campagne rond dit creatieve idee ontwikkeld. De campagne heeft twee doelen: ten eerste alleenstaande ouders informeren over hun rechten en de steunmaatregelen die zijn genomen om hen te helpen via het platform parentsolo.brussels. Ten tweede om het publiek bewust te maken van de situatie van eenoudergezinnen en de moeilijkheden en discriminatie waarmee ze dagelijks te maken krijgen. De campagne omvat tv, print, (D)OOH, digitale en sociale media.
Credits
Agency : Hilarious Agency
Director / Photographer : Pierre Pironet Photography
Production Agency : Toast Production
Creative Director : Xavier Bouillon
Account Team : Audry Van Essche, Manon Wambreuse, Elise De Clercq
Production Team : Alexandre Tafforeau, Production director, Morgane Rasquin, Dragan Goolaerts, Samuel Esselinckx, Romain Roobaerts, Fabien Croguennec, Theo Fernandez, Ken Sody, Lionel Vinck
Design Team : Alexandre Bertinchamps, Yannick Chan, Bernard Dalcq
Copywriter : Gregory Vanslype
Performance Marketeer : Smaranda Molle