HiMedia Group optimistisch over 2016

HiMedia

Media / News

HiMediaIn september 2015 maakte HiMedia Group zijn nieuwe koers bekend: "We verkochten onze uitgeefactiviteiten en brachten onze betalingsactiviteiten binnen de HiPay Group afzonderlijk naar de beurs," zo luidde het toen. De focus lag voortaan dus op digital advertising (met inbegrip van local en native advertising). Die beslissing leidde tot een daling van omzet en een negatieve EBITDA in 2015, maar het bedrijf wil in 2016 weer aanknopen met een positieve EBITDA. De omzet daalde van 75,6 tot 64,7 miljoen euro (in vergelijking met de vergelijkbare activiteiten in 2014). Vooral de operationele winst nam een flinke duik. In 2016 moet het bedrijf dus weer aanknopen met een positieve EBITDA (in 2015 was dat -10,2 miljoen euro, maar in de tweede jaarhelft van 2015 was er een duidelijke verbetering tegenover de tweede jaarhelft van 2014).

Opvallend is tot slot dat HiMedia zijn historische regie-aciditeiten aan een 'strategische reflectie' zal onderwerpen.